Bakan Nabi Avcı: "2016 yılında yaşadığımız darboğaz bize turizmimizi belli bir mevsime, belli bir ürün gamına hapsetmememiz gerektiğini, deniz, kum ve güneşin dışında da Türkiye'nin bütün yıla yayılabilecek turizm imkanlarına sahip olduğunu gösterdi"
Bakan Avcı: "Türkiye'yi değil başka destinasyonları tercih etmiş olan turistlerle yapmış oldukları bir araştırma şunu gösteriyor: Türkiye'yi önceden bilen insanlar 2017 ve sonrası için tercihleri sorulduğunda 'Tabii ki Türkiye' diyorlar"
Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, "2016 yılında yaşadığımız darboğaz bize turizmimizi belli bir mevsime, belli bir ürün gamına hapsetmememiz gerektiğini, deniz, kum ve güneşin dışında da Türkiye'nin bütün bir yıla yayılabilecek turizm imkanlarına sahip olduğunu gösterdi." dedi.
Bakan Avcı, daha sonra Balçova'daki bir otelde turizm sektörü temsilcileriyle bir araya geldi. Burada yaptığı konuşmada, dünya turizminin son yıllarda global terörizmin olumsuz etkilerini hisseden sektörlerin başında geldiğine dikkati çeken Avcı, bundan Türkiye'nin de ciddi manada etkilendiğini söyledi.
Bakan Avcı, özellikle 2016 yılının Türkiye turizmi açısında ciddi bir darboğazdan geçilen yıl olduğunu ifade ederek turizm sektörünün tüm taraflarının gösterdikleri direnç ve yetişmiş iş gücünü muhafaza etmek için yaptıkları fedakarlıkların her türlü takdirin üzerinde olduğunu aktardı.
Berlin'deki Görüşmeler
Turizm acil eylem planını yürürlüğe koyduklarını, sektörü rahatlatacak ilave tedbirler aldıklarını hatırlatan Avcı, Cumhurbaşkanı Erdoğan riyasetinde yeni bir turizm hamlesi başlattıklarını dile getirdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Avrupa'da yaşayan Türkiye asıllı 6 milyonluk nüfusa tatillerini Türkiye'de yapma, gelirken mümkünse komşu ve iş arkadaşlarını da davet etmeleri çağrısında bulunduğunu anlatan Avcı, şöyle devam etti:
"Bu mesaj Avrupa'da çok ciddi karşılık buldu. Hollanda'daki olaylardan sonra Sayın Cumhurbaşkanımız bu çağrısını özel olarak Hollanda ve Almanya'da yaşayan Türklere yineledi. 'Türk misafirperverliğini, Türk insanının insana bakışını, davranışını burada gözlemlemelerine fırsat tanıyalım, onları ağırlayalım, böylece dünyada insanlığın ölmediğini onlar da görmüş olsunlar.' mealinde bir açıklaması ve çağrısı oldu.
O kampanya çerçevesinde Sayın Cumhurbaşkanımız, Avrupa'da yaşayan vatandaşlarımıza 'Düğün derneğinizi, cemiyetlerinizi ülkenizde yapın' çağrısında bulundu. Bu çağrının ne kadar yerinde olduğunu Avrupa'da da Türkler tarafından büyük masraflarla yapılan düğünlerin sayısına baktığımız zaman görülüyor. Türkler her yıl Avrupa'da bizim hesaplarımıza göre en az 50 bin düğün yapıyor. Büyük masraflarla yapılıyor. Bunlar kayda girebilenler. Evlerde yapılan, kayıtlarda görülmeyen düğünleri, cemiyetleri topladığımız zaman çok ciddi bir yekunla karşılaşıyoruz. Vatandaşlarımızın bu çağrıya duyarlı olduklarına 8-9 Mart'ta Berlin'de tur operatörleriyle yaptığımız görüşmelerde şahit olduk."
Berlin'deki uluslararası turizm fuarının onur konuğunun Afrika'dan bir ülke olduğunu ancak Türkiye'nin büyük ilgi gördüğünü dile getiren Avcı, şunları söyledi:
"Şu açıkça görülüyor ki hiç bu olaylardan haberi olmayan birisi dışardan baktığı zaman 'Bu yıl fuarın konuğu Türkiye' derdi. Gerek profesyonellerin ilgisinden gerek daha sonra arkadaşlarımın verdiği bilgilerden teyit edildiği üzere normal vatandaşların kitlesel ilgisinden, stantlarımızın oradaki performanslarından bu durum, çok açık olarak görülüyordu. Avrupa pazarında da her şeye rağmen 2017'nin 2016'dan daha iyi olacağı ümidimi muhafaza ediyorum."
Rusya ile yaşanan uçak krizi sebebiyle 2016'nın Rus pazarı bakımından çok sıkıntılı bir dönem olduğunu anlatan Bakan Avcı, Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Rusya Devlet Başkanı Putin'in siyasi iradelerinin sonucu olarak ilişkilerin her alanda olduğu gibi turizmde de ciddi bir toparlanma sürecine girdiğini, Moskova'da yapılan görüşmelerde çok güzel sonuçlar alındığını vurguladı.
Stratejimizde Radikal Değişiklik Yaptık
Bakan Avcı, son yıllarda turizm tanıtma stratejilerinde radikal değişiklikler yaptıklarına işaret ederek şöyle konuştu:
"Türkiye geçmişte, o günün şartları öyle gerektirdiği için daha çok deniz, kum ve güneş ülkesi olarak tanıtılıyordu. Sadece bu motifle bile Türkiye dünyada 6. büyük, Avrupa'da 4. büyük destinasyon haline gelmişti. Oysa sadece deniz, kum, güneşten ibaret değil. Türkiye, tüm turizm türlerinde başa güreşecek ülkelerden biri. Biz bugüne kadar bunu gereği gibi değerlendiremedik. 2016 yılında yaşadığımız darboğaz bize turizmimizi belli bir mevsime, belli bir ürün gamına hapsetmememiz gerektiğini, deniz, kum ve güneşin dışında, yani yaz turizmi dışında da Türkiye'nin bütün bir yıla yayılabilecek turizm imkanlarına sahip olduğunu gösterdi. Sektörümüz ve Bakanlığımız bu alanda ciddi bir gayret içine girdi. Bunun sonuçlarını 2017 de dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda fazlasıyla alacağımızı ümit ediyorum."
Yabancı Tur Operatörlerinin Araştırması
Berlin'deki fuarda yabancı tur operatörlerinin yaptıkları araştırmaya dikkati çeken Bakan Avcı, şunları kaydetti:
"Önceki yıllarda Türkiye'ye gelmiş ama 2016'da terör tehditleri veya onların medyada yer alış biçimlerinden esinlenerek Türkiye'yi değil başka destinasyonları, İspanya'yı, Yunanistan'ı tercih etmiş olan turistlerle yapmış oldukları bir araştırma şunu gösteriyor: Türkiye'yi önceden bilen insanlar, 2017 ve sonrası için tercihleri sorulduğunda 'Tabii ki Türkiye' diyorlar çünkü araştırma sonucu gösteriyor ki her alanda, beşeri altyapı, fiziki altyapı, hizmet kalitesi ve fiyat avantajı bakımından Türkiye'nin ne kadar avantajlı bir ülke olduğunu bizzat görmüşler. İnşallah ülkemizin imajındaki hasarın da onarılmasıyla önümüzdeki yılların sektörümüz açısından da Türkiye açısından da daha verimli, bereketli olacağını ümit ediyorum."
(19.03.2017)