Bakan Nabi Avcı: “Protokolle, eğitim ortamlarının sınırsız biçimde öğretmenler ve öğrencilerin hizmetine sunulması için gerekli düzenlenmeler yapılmış oluyor.”
Bakan İsmet Yılmaz: “Kültür ve sanatsal faaliyetlerle uğraşmak, öğrencilerimizin öz güvenini artıracak ve sorumluluk duygusunu geliştirecektir.”
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Millî Eğitim Bakanlığı arasında iş birliği protokolü imzalandı. Protokolle, bakanlık personeli, öğretmen ve öğrencilerin, sanatsal, kültürel ve sosyal alanlarda bilgi, beceri ve yeteneklerinin ortaya çıkarılması, estetik zevklerinin geliştirilmesi hedefleniyor.
İmza töreninde bir konuşma yapan Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, protokolle, eğitim ortamlarının sınırsız bir biçimde öğretmenler ve öğrencilerin hizmetine sunulması için gerekli düzenlenmelerin yapılmış olduğunu vurguladı.
Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz da törende yaptığı konuşmada, protokolün, geleceğin teminatı gençlerin kültür ve sanatta da çığır açan ve değerlerine sahip çıkan bireyler olarak yetiştirilmesi amacına hizmet edeceğini belirtti.
Eğitim Ortamlarını Sınırsız Biçimde Hizmete Sunuyoruz
Kültür ve Turizm Bakanı Avcı protokolün hayırlı olması temennisinde bulunarak, projenin uzun bir hazırlık döneminden geçtiğine işaret etti.
Müzeler, ören yerleri ve kültürel varlıklarını birer eğitim ortamı olarak da gördüklerini vurgulayan Bakan Avcı, “İmzalanan bu protokolle, eğitim ortamlarının sınırsız bir biçimde öğretmenler ve öğrencilerin hizmetine sunulması için gerekli düzenlenmeler yapılmış oluyor.” diye konuştu.
Amaçlarının eğitimin kalitesini artırmak olduğunu vurgulayan Yılmaz, "İmzaladığımız bu protokolle eğitimin kalitesi daha da artacaktır. Bize bu fırsatı sağlayan Kültür ve Turizm Bakanımıza özellikle teşekkür ediyorum." diye konuştu.
Sanatçılar, Sanat Eğitimine Destek Verecek
Her iki bakanlıkça belirlenen sanat dallarında, öğrenciler için kurulacak Kültür ve Sanat Akademisi ile gençler arasındaki birçok yeteneğin gün yüzüne çıkmasının sağlanacağını belirten Millî Eğitim Bakanı Yılmaz, "Kazandığımız her bir öğrenci, keşfettiğimiz her bir yetenek, ülkemiz için bir kazançtır." dedi.
Bakan Yılmaz şöyle devam etti:
“Kültür ve sanatsal faaliyetlerle uğraşmak, öğrencilerimizin öz güvenini artıracak ve sorumluluk duygusunu geliştirecektir. Kültür ve Turizm Bakanlığı sanatçıları, verecekleri profesyonel destekle, temel eğitim ve ortaöğretim seviyesindeki okullarımızda kurulacak orkestralar, korolar ve toplulukların sanat eğitimini geliştireceklerdir. Meslekî ve teknik eğitime uygun olan kültür endüstrisinin de ihtiyaç duyduğu uygun alanlar dahil edilecektir. Ders müfredatlarındaki içeriklerimizi, şehir, kültür ve medeniyet tarihi, turizm ve ülkemizin imajıyla ilgili konularda da zenginleştireceğiz. Bakanlıklar bünyesindeki kütüphanelerin entegrasyonunu da yine sağlayacağız. Dijital kütüphaneyi EBA üzerinden öğretmenlerimizin hizmetine sunacağız.”
Konuşmaların ardından iki Bakan iş birliği protokolünü imzaladı.
Protokol ile Yeteneklerin Erken Yaşta Tesbiti ve Gelişimi Sağlanacak
Eğitime yeni bir boyut kazandıracak olan iş birliği protokolü ile MEB tarafından yapılacak tarama çalışmalarıyla öğrencilerin kültürel ve sanatsal yeteneklerinin erken yaşlarda tespit edilmesi, bu öğrenciler Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesindeki ilgili kurumlara yönlendirilerek, yeteneklerine göre eğitim alabilmeleri amaçlanıyor.
Ayrıca protokolde yer alan “Puşide Projesi” kapsamında İstanbul Türbeler ve Müze Müdürlüğüne bağlı türbelerdeki puşidelerin desen arşivinin hazırlanması, üretimi veya konservasyonunun yapılması, bulundukları türbelere ait yayınların hazırlanmasının kültürel mirasın korunması amaçlanıyor. Yine proje kapsamında, olgunlaşma enstitüleri aracılığıyla hazırlanacak kitapların, türbelere ait bilgileri ve buralarda yapılan çalışmaları içermesi d planlanıyor.
Protokol ile Millî Kütüphane Başkanlığının görme engellilere yönelik hizmet veren "Konuşan Kitaplık" projesi, MEB bünyesindeki öğrenci ve öğretmenlerin kullanımına açılacak.
Türk-İslam sanatlarının yaşatılması ve geliştirilmesine yönelik çalışmaların artırılması; geleneksel sanatların yeni nesillerce tanınması ve sevilmesi; yeni okul binalarının, bütçe imkânlarına göre, tarihsel ve kültürel kodlar içeren şehir kimliğiyle uyumlaştırılarak inşa edilmesi -okul Mardin'de yapılacaksa taş bina inşa etmeye, Sivas'ta yapılacaksa Selçuklu mimarisinin izlerini taşıması- gibi çığır açan başlıklar da imzalanan protokolde yer alıyor.
(22.11.2016)