Türkiye’nin tanıtım filmi “Turkuaz”, Uluslararası Turizm Filmleri Festivalleri Komitesi tarafından dünyanın en iyi turizm tanıtım filmi seçildi.
Bu yıl içinde gerçekleştirilen festival ve yarışmalarda 11 ödül kazanan Kültür ve Turizm Bakanlığının Türk Hava Yolları ile ortaklaşa yaptırdığı TURKUAZ (Home of Turquoise) filmi, Viyana’da gerçekleşen Uluslararası Turizm Filmleri Festivalleri Komitesi toplantısında (CIFFT) dünyanın en iyi turizm tanıtım filmi büyük ödülüne layık görüldü.
Film, yaklaşık 45 ülkede tüm mecralarda yayınlandı ve internette 50 milyondan fazla izleyiciye ulaştı. Film aynı zamanda Türkiye’nin bugüne kadar en fazla ödül alan turizm reklam filmi ve dünyanın en iyi turizm filmi büyük ödülüne aday olan ve kazanan ilk film oldu.
Yönetmeni, senaristi ve proje koordinatörlüğünü Dağhan Celayir’in üstlendiği film, tek başına 6 aylık bir çalışmanın ürünü. Alışıla gelmiş Türkiye tanıtım filmlerinin aksine Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü ve THY Creative ekibi ile yürütülen çalışma, daha önceden defalarca ele alınmış Türkiye koylarının tekrardan başka ve yenilikçi bir bakış açısıyla ele alınmasının güzel bir örneği.
Film için, dünyanın en iyi renk düzeltmecilerinden biri olarak bilinen Paul Harrison ile çalışıldı. Film, Dünyanın en gelişmiş sinema ses sitemi olan Dolby Atmos’da yapılan ilk Türk reklamı özelliğini taşıyor.
Filmin müzikleri İngiliz Marios Takoushis tarafından bestelendi. Orkestrasyonu, Harry Potter, Gravity, Exodus, The Martian gibi çalışmalarıyla bilinen İngiliz Alastair King tarafından yapıldı. Orkestra kaydı ise sadece film müzikleri icra eden Makedon orkestrası Fame’s tarafından 72 müzisyen tarafından icra edildi.
Bu çalışma için, Çeşme, Alaçatı, Marmaris ve civardaki koylar, Fethiye ve Antalya’ya kadar uzanan yaklaşık 500 km’lik bölgede. 1,5 ay boyunca en etkileyici olabilecek sahillerde inceleme yapıldı. Toplamda araştırma ekibi tarafından 38.000 km yol alındı. Proje çekimleri 12 gün sürdü. Öncesinde 5 gün teknik test yapıldı. Film çekimi sonrasında 12 gün kurgu, olmak üzere 55 günlük post prodüksiyon çalışması yapıldı.
Çekim ekibi 62 kişi olmak üzere, alanında uzman 5 ayrı görüntü yönetmeni ile çalışıldı. Yer çekimleri için 4 K çekim yapabilen 2 kamera ve yüksek kare çekimleri için 1 adet 4K Phantom kamera, Drone çekimleri için 1 adet 4K kamera, Helikopter Çekimleri için 1 adet 4K kamera, Su altı çekimleri için 4 ve 2 K çekim yapabilen 2 ayrı kamera ve toplamda 7 adet kamera kullanıldı.
Toplam ekip sayısı:
75 kişi yer, hava ve su altı çekim ekibi.
Post prodüksiyon sürecinde, orkestra dahil olmak üzere 85 kişi.
Toplamda 160’ın üzerinde kişi sadece bu proje için çalıştı.
Bugüne kadar, Home of Turquoise’ın aldığı ödüller:
2016, Sırbistan Uluslararası Turizm Film Festivali- Büyük Ödülü
2016, Maldivler Uluslararası Turizm Film Festivali – Büyük Ödülü
2016, Maldivler Uluslararası Turizm Film Festivali – En İyi Spor Filmi
2016, ABD Uluslararası Film ve Video Festivali – “Creative Excellence” ödülü
2016, Bulgaristan Uluslararası Turizm Film Festivali – Büyük Ödülü
2016, İstanbul Turizm Film Festivali – En İyi Ülke Tanıtım Filmi
2016, İstanbul Turizm Film Festivali, Büyük Ödülü
2016, Polonya Festival Film ART – Büyük Ödülü
2016, Polonya Festival Film ART – En İyi Ülke Tanıtım Filmi
2016, Polonya Festival Film ART – “Best Picture” ödülü
2016, Letonya Uluslararası Turizm Filmi Festivali – Jüri Özel Ödülü