• Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı: “Dostluk, Komşuluk ve Komşuluk İlişkilerinde İyi Niyet Her Zaman Önemlidir.” Bakan Avcı: “İç turizmde erken rezervasyonlarda yüzde 30’luk bir artış var. Geçen yıl 3 milyondu, bu yıl 4 milyonu geçiyoruz.”
• Bakan Avcı: “Japonya’dan Arjantin’e kadar her alanda kendimizi tanıtmak için gerekli çabayı gösteriyoruz. Bundan sonra bu tanıtma çabalarımız daha da nokta hedefli olarak yoğunlaşarak sürecek.”
Türkiye ile Rusya arasında yaşanılan krizin ardından ilk resmi adımı atan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Rusya Milli Günü dolayısıyla gönderdiği kutlama mesajına ilişkin açıklamalarda bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, turizmin ötesinde dostluk, komşuluk ve komşuluk ilişkilerinde iyi niyetin her zaman önemli olduğunu vurguladı.
Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, Fahreddin Suat Yanova’nın Millî Kütüphane Başkanlığında düzenlediği “Padişahlar Tuğra ve Paralar & El Yazması Kur’an-ı Kerimler” adlı yazma eserler sergisinin açılışında basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Rusya ile temasların önümüzdeki süreçte daha ileri noktalara taşınacağını ümit ettiğini dile getiren Bakan Nabi Avcı, ancak turizmde belli sınırlara bağlı kalmayarak, tanıtım çalışmalarını daha da nokta hedefli ve dünyaya yayarak yoğunlaştırdıklarını söyledi.
Dostluk, Komşuluk ve Komşuluk İlişkilerinde İyi Niyet Her Zaman Önemlidir
“Aslında olması gerekenler oluyor. İki büyük komşu ülkeye yakışan da, Sayın Cumhurbaşkanı’mızın da mesajında vurguladığı gibi, münasebetlerimizi halklarımızın layık olduğu, hak ettiği düzeye taşımaktır.
Dolayısıyla inşallah bu yönde karşılıklı iyi niyet beyanlarının tabii çok önemi var. Önümüzdeki günlerde, önümüzdeki aylarda bu temasların daha da ileri noktalara taşınacağını ümit ediyorum.
Sadece turizm açısından da bakmıyoruz açıkçası; dostluk, komşuluk ve komşuluk ilişkilerinde iyi niyet her zaman önemlidir.
Sayın Cumhurbaşkanımızın mesajında da vurgulanan budur. Nitekim yapılan mukabil açıklamada da bu iyi niyetin görüldüğü görülmektedir.”
Tanıtma Çabalarımız Daha da Nokta Hedefli Olarak Yoğunlaşarak Sürecek
“Türkiye’nin turizm stratejisi olabildiğince geniş destinasyonlara açılmaktır. Dolayısıyla bugüne kadar daha sınırlı sayıda olan pazarları artırmak hem ürün çeşitliliği hem pazar çeşitliliği açısından stratejimiz bunları olabildiğince çoğaltmaktır.
Dolayısıyla birbirinin yerine ikame edilen turistlerden değil, hepsini bir arada, daha da genişleten bir hamleden söz etmek daha doğru olur. Türkiye’nin gerçekten taşıdığı turizm potansiyelini gereği gibi değerlendirdiği de söylenemez. Yapılan yatırımlarla karşılaştırıldığı zaman turizm gelirlerimizin az bile olduğunu söyleyebiliriz.
Dolayısıyla tanıtım önemlidir. Bütün dünyanın hedeflenmesi gerekir. Nitekim bunun olumlu işaretlerini de alıyoruz. Gerek biz Kültür ve Turizm Bakanlığı olarak, gerekse ilgili meslek kuruluşlarımız, gerekse bireysel olarak turizm işletmecilerimiz şimdi çok daha geniş alanlara, Japonya’dan Arjantin’e kadar her alanda kendimizi tanıtmak için gerekli çabayı gösteriyoruz. Bundan sonra bu tanıtma çabalarımız daha da nokta hedefli olarak yoğunlaşarak sürecek.”
Erken Rezervasyonda Yüzde 30 Artış Var
“Bir de tabii bu dokuz günlük bayram tatili, Ramazan Bayramı tatilinin de en azından iç turizm bakımından çok olumlu etkisi olduğunu görüyoruz.
Nitekim geçen yıl ilk beş ay içerisinde erken rezervasyon sayısı 3 milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde 30 artışla 4 milyonu geçti.
Biz öyle umut ediyoruz ki, bu bayram tatilinin dokuz güne çıkarılması ile birlikte erken rezervasyon sayımız 4 milyon 300 bini bulacak ve inşallah geçecek. Yani geçen yıla göre erken rezervasyonlarımızda, iç turizmde erken rezervasyonlarda yüzde 30’luk bir artış var. Geçen yıl 3 milyondu, bu yıl 4 milyonu geçiyoruz.”
(15.06.2016)