BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ

Uçak Başına 6 Bin Dolar Yakıt Yardımı Yapıyoruz

Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, iç turizm hareketliliği açısından 2015-2016 eğitim ve öğretim yılının Kurban Bayramı'ndan sonra başlamasının yararlı olacağına ilişkin görüşlerin dile getirilmesinin ardından konuyu Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ile görüştüğünü açıkladı.

Bakan Ömer Çelik’in, Milli Eğitim Bakanlığının yapacağı kapsamlı çalışmanın ardından konuyu Başbakan Ahmet Davutoğlu’na ileteceklerini belirtmesinden kısa bir süre sonra Başbakan Davutoğlu partisinin MYK toplantısının ardından okulların turizm sektörünün Bakan Ömer Çelik’e ilettikleri talep doğrultusunda Kurban Bayramı sonrasında 28 Eylül’de açılmasına karar verdiklerini açıkladı.

Kalem Silahla Susmaz

“Allaha şükür büyük bir saldırı olmasına rağmen herhangi bir yaralanma ya da kayıp söz konusu değil. Bir kere daha Murat Sancak Bey’e geçmiş olsun diyorum. Allah beterinden saklasın. Bu saldırıyı lanetliyoruz. Sancak ailesine ve medya grubuna geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz. Tabii kalemin silahla susturulmaya çalışılması, dünyanın pek çok yerinde maalesef devam eden ama hiçbir zaman sonuç almamış bir şeydir. Etrafımızdaki ülkelerde kalemin silahla susturulması şeklindeki bu hain eylemler belli savaş kampanyalarının, belli siyasi projelerin parçası olarak devam ettiriliyor. Türkiye’de de böyle bir saldırının meydana gelmiş olmasını sadece bir kişiye yapılan bir saldırı olarak değil, tüm medyaya yapılan, sivil topluma yapılan, halkın haber alma özgürlüğüne, toplumun haber alma özgürlüğüne yapılan bir saldırı olarak değerlendiriyoruz. Bir kere daha geçmiş olsun diyorum kendilerine.

Bugün biliyorsunuz bir açıklama yaptık, onu değerlendiriyoruz yalnız, o da şu: ‘Twitter’dan duyurdum bunu, dünyada ciddi bir kriz var turizmle ilgili. Rusya bizim büyük bir pazarımız. Rusya’dan çok sayıda yabancı ziyaretçi kabul ediyoruz. Avrupa aynı şekilde. Fakat bu Rusya’ya uygulanan ekonomik yaptırımlar sebebiyle bu yaptırımların neticesi olarak Rusya’da bir ekonomik daralma var. Bu ekonomik daralmanın neticesi olarak Rusya’dan dünyaya turist çıkışında ciddi bir azalma var. Ya da çıkan turistlerin harcama kapasitesinde ciddi bir azalma var. Bu tabii Türkiye’nin turizmini de olumsuz etkiliyor. Etrafımızdaki pek çok ülke bundan olumsuz etkileniyor ama en olumsuz etkilenenlerden bir tanesi biziz doğal olarak. Bu çerçevede baktığımızda da biz birtakım tedbirler geliştiriyoruz bununla ilgili. Geliştirdiğimiz tedbirlerin başında tanıtım kampanyasını daha yoğunlaştırmak, bu pazara dönük olarak faaliyetlerimizi daha arttırmak geliyor. Bağımsız Devletler Topluluğu’ndan gelen uçak yardımlarını arttırdık. Uçak başına 6 bin dolar yakıt yardımı yapıyoruz, tur operatörlerine yardım yapıyoruz kredilerine karşılık olarak. Bu çerçevede bu yardımları daha da uzattık.”

Okulların Açılmasının Ertelenmesini Milli Eğitim Bakanımız ile Görüştüm

“Şimdi iç taleple ilgili turizmcilerden gelen ciddi bir beklenti var, bir talep var. O da şu: Okulların açılmasının Kurban Bayramı'nın sonrasına ertelenmesi diye. Tabii şu anda bir şey söyleyemiyorum. Böyle sorulduğu için şu anda ifade ediyorum. Ben konuyu Milli Eğitim Bakanımız ile görüştüm. Kendileri bununla ilgili bugün titiz bir çalışma yapacaklarını, olur ya da olmaz, bununla ilgili bir sonuca varmaya çalışacaklarını söylediler. Kendileri çalışmalarını yaptıktan sonra konuyu Sayın Başbakanımıza götüreceğiz ve ne tür bir sonuca vardığımızı sizlerle paylaşacağız. Bu kamuoyu gündeminde çok yer aldığı için ve ayrıca Türkiye’deki turizm camiasının böyle bir talebi olduğu için kendileriyle görüştüm. Bu taleple ilgili bu görüşmeyi yaptığımızı ve Başbakanımıza sunacağımızı da ifade etmiş oldum. Aramızda toplantı yapıp Başbakanımıza sunduktan sonra verdiğimiz kararı sizlerle paylaşacağız.”

Bakan Ömer Çelik, “Sayın Bahçeli’nin Milli Güvenlik Kurulu’nun toplanması ve sıkıyönetim ilan edilmesi yönündeki çağrısını nasıl değerlendiriyorsunuz?” yönündeki bir soruya şu yanıtı verdi:

“Bu tip ifadeler genelde Türkiye’nin güvenliğine hizmet eden ya da vatanseverlik ifadeleri olarak gözükebilir. Fakat şunu unutmayalım: Türkiye’de sivil siyasete, demokrasiye zarar veren, demokrasiyi ya da sivil siyaseti gölgeleyen bu tip çağrılar her zaman için Türkiye’nin güvenliği açısından da olumsuz sonuçlar doğurur. Şunu hiçbir zaman unutmayalım: Türkiye’de bir hükümet var, iş başındadır, devletin kurumları işliyor, güvenlikle ilgili tedbirler alınıyor, bu yürüyor. Dolayısıyla şimdi kamu düzenini sağlamaya dönük bu faaliyetlere destek vermenin pek çok siyasi yolu varken, bütün bu siyasi yolları ıskalayıp sadece bu tip sıkıyönetim gibi konuları gündeme getirmek çok uygun talepler olmaz. O bakımdan şu anda kamu düzeninin güvenliğinin sağlanmasına dönük, milli birlik ve kardeşliğin korunmasına dönük Hükümetin uyguladığı tedbirlere partilerin bir milli siyaset meselesi olarak bakıp destek vermeleri daha doğru olur. Sıkıyönetim gibi açıklamalar Türkiye’de her zaman başka tür çağrışımlar yapan açıklamalardır. Bunun herhangi bir siyasi destek paketi ortaya konulmaksızın böylesine tek başına bir argüman olarak zikredilmesi yanlış anlaşılmalara yol açacak ve uygun olmayan bir açıklamadır diye düşünüyorum.”

Okullar, Kurban Bayramı Sonrası Açılacak, Hayırlı Olsun

Başbakan Davutoğlu MYK toplantısının ardından okulların Kurban Bayramı sonrasında 28 Eylül’de açılacağını duyurmasının ardından Bakan Ömer Çelik de sektör ve kamuoyuyla bu müjdeyi sosyal medya aracılığıyla paylaştı.

“Okulların açılışının Kurban Bayramı sonrasına ertelenmesi" talebimize, Milli Eğitim Bakanı'mız, öğretmenlerimizin, öğrencilerimizin ve velilerimizin bayramı aileleri ile geçirmeleri yönünde talepleri var" diyerek olumlu baktı.

Konuyu Başbakanımıza sunduk. Onay verdi.

Okullar, Kurban Bayramı sonrası açılacak. Turizm camiamıza, öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve velilerimize hayırlı olsun.”