BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ


BAKAN ÖMER ÇELİK TURİZM SEKTÖRÜ İLE BİR ARAYA GELDİ

 
Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, turizm meslek birliği temsilcileri ile geçen yılı değerlendirmek ve bu yılla ilgili vizyon paylaşımında bulunmak üzere İstanbul'da bir araya geldi.
 
Toplantı öncesinde konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, Avrupalı turistin Türkiye’de Türklerden daha ucuza kaldığı efsanesinin artık yok olduğunu söyledi.
 
Turizm sektörünün geçen yılı konjonktürel ve bazı olumsuz gelişmelere rağmen çok iyi bir performans ile kapattığına dikkati çeken Bakan Ömer Çelik, hedefin önümüzdeki dört yıl içerisinde dünyada en çok ziyaretçi alan ülkeler sıralamasında ilk beş ülke içerisinde yer almak olduğunu söyledi.
 
TURİZM SEKTÖRÜMÜZ 2013 YILINI ÇOK İYİ BİR PERFORMANSLA KAPATTI
 
“Turizm sektörümüz geçen sene konjonktürel ve bazı olumsuz dış etkenlere rağmen geride bıraktığımız 2013 yılını çok iyi bir performans ile kapattı.
 
Türkiye 2013 yılında toplam 34 milyon 900 bin yabancı turisti ağırlarken, yurt dışında yaşayan vatandaşlarla birlikte dışarıdan gelen ziyaretçi sayısı 39 milyonu buldu.
 
Turizm gelirimiz ise 2013 yılında yüzde 11,4 artarak 32 milyar 300 milyon doları aştı. Turizm gelirinin yüzde 79’u yabancı ziyaretçilerden, yüzde 21’i ise yurt dışında ikamet eden vatandaş ziyaretçilerden elde edildi. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü 2013 yılı Ekim ayı barometrelerine göre 2013 yılının ilk sekiz ayında geçen yılın aynı dönemine göre ülkemiz turizm gelirlerini yüzde 22 oranında artırdı ve bu artış hızı ile dünya üçüncüsü oldu."
 
 
HEDEFİMİZ İLK BEŞ
 
"Dünyada en çok ziyaret edilen ülkeleri arasında 2002 yılında 17’nci sırada bulunan Türkiye, son yıllarda yapılan  ataklar sayesinde güçlü rakipleriyle arasındaki farkı kapattı.
 
Türkiye, en fazla ziyaret edilen ülkeler listesinde Fransa, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, İspanya ile İtalya’nın ardından 6’ncı sıraya yükseldi. Bakanlık olarak takip ettiğimiz hedef önümüzdeki dört yıl içerisinde dünyada en çok ziyaretçi alan ülkeler sıralamasında ilk beş ülke içerisinde yer almaktır."
 
DÜNYAYA BİR TÜRKİYE HİKAYESİ ANLATMAYI HEDEFLİYORUZ
 
"Şüphesiz turizm, dünya üzerinde var olan farklı kültürlerle karşılaşmada başat rol oynamaktadır. Yaşamları ve sınırları birleştiriyor, birbirine bağlıyor ve zenginleştiriyor. Bu bakımdan dünya barışına katkısı kaçınılmazdır.
 
Ülkemizin turizm ürünlerini geliştirme ve bilinirliğini artırma noktasında yaptığımız değerlendirmelerde yeni bir strateji gereksinimi ortaya çıkmıştır. Başta kültürel zenginliğimiz olmak üzere tüm turizm ürünlerimizi tanıtırken, gelinen nokta ve uygulamalar ile kurumsal tecrübemizi, sektörümüzün de tespitlerini değerlendirerek yeni bir strateji ile önümüzdeki dönemde uygulamaya çalışacağız. Stratejimizin merkezinde ülkemizin konumunu, kültürel, tarihi, toplumsal değerleri ve üretimlerini dünyaya anlatma gayesi bulunurken, esas olarak dünyaya bir Türkiye hikayesi anlatmayı hedefliyoruz.  Birçok uygarlığın hayat izlerini taşıyan topraklardan bugünün dünyasına verilecek mesajlar tanıtımın esas omurgasını teşkil edecektir."
 
 
KÜLTÜREL VE İNSANİ DİPLOMASİYİ ETKİN KULLANACAĞIZ
 
"Bu strateji ile kültürel ve insani diplomasiyi tanıtım çalışmalarımızda etkin bir şekilde kullanacağız. Bunun yanında değişen stratejimiz ile amacımız kültürel mirasımızı ve tarihsel değerlerimizi ortaya çıkarırken insanların modern Türkiye’nin bugünkü hikayesini doğru anlamalarını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda orta ve uzun vadede ülkemize ve turizm endüstrimize daha etkili sonuçlar getirecek projelerle ilgili çalışmaları sürdürüyoruz.
 
Bu kapsamda her sene değişen, akıllarda yer etmeyen ve kişisel etkileşime giremeyen, insanların katılımına açık olmayan reklam faaliyetleri yerine “home of “konseptimiz ile hedef pazarlarımızda geleneksel mecralarda reklam kampanyamıza başladık. Bu sene özellikle dijital ve inovatif mecraların önemi ve ölçülebilir etkinliği nedeni ile geçmiş yıllardan farklı olarak reklam kampanyamızda katılımı ön plana çıkaran bir yaklaşımı uyguluyoruz. Dijital mecralara ek ve destekleyici olarak planladığımız halkla ilişkiler faaliyetlerinin ve deneyimsel medya uygulamalarının gerçekleştirilmeye başlanacağının haberini de sizlerle şimdiden paylaşmak isterim. Küresel olarak gerçekleştirdiğimiz reklam faaliyetlerini, dijital medyanın kullanımının artırılmasının yanında katılım sağladığımız tüm uluslararası turizm fuarlarıyla da destekleyeceğiz."
 
AVRUPALI TURİST UCUZ KALIYOR EFSANESİ YOK OLDU
 
"‘Tatil herkesin hakkı’ sloganı ile başlatılan ‘erken rezervasyon’ kampanyası 5 yılda 8 milyon 300 bin yerli turisti ‘erken ve ucuz’ tatil ile tanıştırmıştır. Bu yıl 3 milyona yakın kişinin erken rezervasyon ile tatile gitmesi beklenirken, yıllarca ‘Avrupalı turist Türkiye’de Türklerden daha ucuza kalıyor’ efsanesi de yok olmuştur.
 
‘Erken Rezervasyon Kampanyası’ ülkemiz insanının planlı ve programlı tatil alışkanlığı edinmesini, tatil sigortası sisteminin oturmasını ve sezona göre yüzde 40-50’lere varan fiyat farkı ile daha ucuz tatil imkânına kavuşulmasını sağlamıştır."
 
İSTANBUL YILIN DESTİNASYON ÖDÜLÜNÜALDI
 
"Ülkemiz istikrarlı gelişmesini sürdürdükçe bundan en fazla pay alanın da turizm sektörümüz olacağı da açıktır. Bizi sevindiren bir gelişme Salı günü başta CNN ve İngiliz Dailymail gazetesi olmak üzere dünya genelinde birçok ajansın haberinde; Paris’in dünya destinasyon sıralamasında zirveyi İstanbul’a kaptırdığı haberini görmek oldu. İstanbul dünya çapında milyonlarca tatilcinin oylamasıyla verilen yılın destinasyon ödülünü aldı.
 
Bütün bu pozitif gelişmeler, yenilerinin de eklenmesiyle birlikte, turizm sektörümüz açısından yeni başarılara imza atılmasını sağlayacaktır. Biz de bunu yeni hedeflerle geliştirmeye çalışacağız. Bütün bunların yanı sıra yarın itibariyle tüm dijital mecraları kapsayan küresel kampanyamızın başlayacağını sizlere bildirmek istiyorum.”
 
Toplantıya; Bakanlık bürokratları ile Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, Türkiye Otelciler Federasyonu (TUROFED) Başkanı Osman Ayık, Türkiye Turizm Yatırımcılar Derneği (TTYD) Başkanı Murat Ersoy, Deniz Turizmi Birliği (DTB) Başkanı Hakan Tellioğlu, Turizm Restoran Yatırımcıları Derneği (TURYİD) Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Yönetim Kurulu Üyesi  Esra Değirmenci, MAKYOL Genel Koordinatörü Sedat Boyacıoğlu ve Tarabya Oteli sahibi İzzet Bayraktar katıldı.
 
(11.04.2014)
 
  • TURIZM TOPLANTI (1)
  • TURIZM TOPLANTI (2)
  • TURIZM TOPLANTI (3)
  • TURIZM TOPLANTI (4)