BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ
Font -  Font +

TÜRKİYE'NİN TANITIM STANDLARI CAZİBE MERKEZLERİ OLACAK

Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, İngiltere'nin başkenti Londra'daki Excel fuar alanında düzenlenen ve çok sayıda ülkenin yer aldığı Dünya Turizm Fuarı'nda (WTM) Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) ile Azerbaycan standlarını gezerek, bilgi aldı.
 
Bakan Çelik daha sonra fuar alanında düzenlenen basın toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtladı.
 
 
Türkiye'nin standlarını daha çok insanın gezmesi için cazibe merkezi haline getireceklerini ifade eden Bakan Çelik, bundan sonra Bakanlığın sadece klasik tanıtım teknikleriyle sınırlı kalmayacağının, periyodik olarak bu tanıtım stratejilerini güçlendirecek, yeni bir enstrümanlarla destekleyecek şekilde yeni stratejiler geliştireceklerinin altını çizdi.
 
İngiltere'nin turizmde Türkiye'nin ilk üç pazarından birisi olduğuna vurgu yapan Bakan Çelik, Türkiye'nin sadece denizi, kumu, güneşi, coğrafyası ile değil, dış politikası, demokrasisi ile bölgesinde bir cazibe merkezi olarak öne çıktığını belirterek, bunları herkese göstereceklerinin ve çıtayı daha yükseğe koyacaklarının mesajını verdi.
 
STANDLARIMIZI PASİFİZMDEN KURTARACAĞIZ
 
"Kendimizi ne kadar çok tanıtırsak bu Türkiye'nin sadece turizmine değil, Türkiye'nin genel olarak doğru bir biçimde algılanmasına, burayı ziyaret eden yabancıların Türkiye'yi Türkiye'nin tanıttığı şekilde algılamasına daha çok imkan verir.
 
 Ben burada bu kadar geniş katılımla bulunulmasını çok önemsiyorum. Arkadaşlara ayrıca başka şeylerde önereceğim bundan sonra. Buraları bir bakıma, Türkiye'nin standlarını daha çok insanın gezmesi için cazibe merkezi haline getireceğiz. Yani pasifizmden kurtaracağız. Buraları sadece gezilen ve görülen yerler olmaktan çıkartacağız. Buraları kendi kendine daha çok faaliyet üreten, bu faaliyetler çerçevesinde Türkiye'nin çeşitli zenginliklerinin başka insanlarla buluştuğu merkezler haline getireceğiz."
 
TÜRKİYE İLE KKTC'NİN BİRLİKTE TANITILMASINA BÜYÜK ÖNEM VERİYORUZ
 
 "Diplomasinin birçok yolu vardır. Bazen siyasi yollar tıkandığı zaman kendinizi kültürel diplomasiyle, insani diplomasiyle, turizm diplomasisiyle tanıtırsınız. Burada çok doğru bir iş yapılıyor. Anavatan ile yavru vatan yan yana kendilerini tanıtıyorlar. Nitekim onlarda geniş bir stant ile katılmışlar. Onları da ziyaret ettim. Dolayısıyla biz Türkiye'nin bulunduğu her yerde, Türkiye'nin kendisini tanıttığı her yerde beraber ve birlikte KKTC'nin de kendisini tanıtmasına büyük bir önem veriyoruz. Bunun bu şekilde devam etmesi gerekir."
 
İNGİLİZ PAZARINDAN MEMNUNİYETİMİZ BÜYÜK
 
"Buradaki fuarda Türkiye'nin standı her zaman ilgi gören bir durumda. Arkadaşlardan bilgi aldım. Ziyaretçi sayısındaki buraya gösterilen ilgi geçen yıllara göre çok daha fazla. Biz de buraya Bakanlık olarak çok özel bir önem veriyoruz. Bundan sonra da burada Türkiye'nin tanıtılmasına olan desteğimizi daha da artırarak sürdüreceğiz. 
 
Burası zaten bizim için ilk üç pazardan bir tanesi. Fakat şu bakımdan; hem memnuniyetimiz var hem daha çok çalışmamız gerekiyor.
 
Yapılan anketlerde İngilizler yüzde 45 oranında Türkiye ile ilgili çok olumlu kanaatlere sahipler. Yüzde 15 oranında bir olumsuz kanaat var. Bu tip bir anket değerlendirmelerinde yüzde 15'lik dilimin, yani yüzde 15'lik olumsuz dilimin genelde çok önemsenmemesi gerektiği, yüzde 45'lik olumlu kanaatin çok önemli ve stratejik bir önem ifade ettiği söylenir. Ama bu bize yetmez. Biz o yüzde 45'lik dilimi daha çok Türkiye'ye olan ilgi bakımından hem konsolide edeceğiz, hem güçlendireceğiz, hem de Türkiye ile ilgili olumsuz kanaat olduğu zaman o yüzde 15'lik dilimi de eritecek şekilde Türkiye'yi daha olumlu bir şekilde tanıtacağız.
 
Türkiye'nin sadece denizi, kumu, güneşi, coğrafyası değil, dış politikası, güçlü demokrasisi, bölgesinde bir cazibe merkezi olması bütün bunlar Türkiye'nin varlıklarıdır. Bunları herkese daha çok göstereceğiz.
 
İngiliz pazarından memnuniyetimiz büyük. Ama bununla yetinmiyoruz çıtayı daha yükseğe koyacağız inşallah."
 
TÜRKİYE KÜLTÜREL, İNSANİ VE TURİZM DİPLOMASİSİNİN BÜTÜN KANALLARINDA VARLIK GÖSTERECEK
 
"Bu sene çok net bir şey yaptık. Bulunduğumuz, oturduğumuz yerde tanıtım yapmak yerine, herhangi bir algı sıkıntısı söz konusu olduğunda çok özel heyetler kurduk ki, bu özel heyetler öncelikle Almanya'ya, Rusya'ya ve İngiltere'ye arkasından da Körfez ülkelerine gittiler.
 
Türkiye'yi bizatihi periyodik olarak, yani sadece uzaktan bir takım broşürlerle tanıtmak yerine bu heyetler karşıdaki muhataplarıyla görüşmek üzere bizzat giderek ve bunu yıl içerisinde periyodik şekillerde yaparak bu tanıtımı gerçekleştirdiler.
 
İngiliz pazarı bizim açımızdan ilk üç pazardan bir tanesi zaten. Buradaki bu şekilde geniş katılımımız da bunu güçlendirecek bir şeydir. Ama bunlar sadece fuarlarla sınırlı ya da Bakanlığın sadece klasik tanıtım teknikleriyle sınırlı bir şekilde kalmayacak bundan sonra. Periyodik olarak bu tanıtım stratejilerini güçlendirecek, yeni enstrümanlarla destekleyecek şekilde yeni stratejiler geliştireceğiz. Daha çok heyet göndereceğiz, kültürel, insani, turizm diplomasisinin bütün kanallarında Türkiye olarak var olacağız, varlık göstereceğiz ve bu şekilde devam edeceğiz.
 
Doğrusunu söylemek gerekirse bu seneki rakamlar hem gelen turist sayısı bakımından hem de Dünya Turizm Örgütü'nün ifade ettiği gibi gelirini artıran ilk üç ülke arasına girmemiz bunların olumlu sonuçlarını aldığımızı gösteriyor. Bunu yeni enstrümanlarla destekleyeceğiz inşallah."
 
Yaklaşık bin metrekare ile fuarın en büyük stant alanlarından birine sahip olan Türkiye, Dünya Turizm Fuarı'na, firmalar, acenteler, turizm birlikleri, havayolları ve illerden gelen temsilcilerle katılıyor.
 
(04.11.2013)
 
  • FUAR (1)
  • FUAR (2)
  • FUAR (3)
  • FUAR (4)
  • FUAR (5)
  • FUAR (6)