Kültür ve Turizm Bakanı Avcı: "Kültürel açıdan bu denli zengin olan İpek Yolu bölgesinin doğru pazarlama ve tanıtım stratejileri ile markalaşabileceği düşüncesindeyim"
Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, "Kültürel açıdan bu denli zengin olan İpek Yolu bölgesinin doğru pazarlama ve tanıtım stratejileri ile markalaşabileceği düşüncesindeyim" dedi.
Bakan Avcı, 51. Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı kapsamında düzenlenen 7. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (BMDTÖ) İpek Yolu Bakanlar Konferansına katıldı.
Bakan Avcı, burada yaptığı konuşmada, İpek Yolu temasının bir marka ve bir tanıtım unsuru olarak ele alınması noktasında, Türk Dili Konuşan Ülkeler İşbirliği Konseyi’nin öncülüğünde çalışmaları sürdürülen "Modern İpek Yolu Ortak Tur Paketi Projesi" çalışmalarında Türkiye olarak Azerbaycan, Kazakistan ve Kırgızistan ile birlikte yer almaktan memnuniyet duyduğunu söyledi.
"Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan ve Kırgızistan olarak Tarihi İpek Yolunu canlandırmak ve bir turizm ürünü olarak güçlendirmek amacıyla Modern İpek Yolu Tur Paketinin hayata geçirilmesi için çalışmalar yürütmekteyiz." diyen Avcı, bu bağlamda bu ülkelerin turizm kurumları ve özel sektör temsilcilerinin işbirliği ile dört ülkenin İpek Yolu güzergahlarını kapsayan ve birbiriyle bağlantılı bir hat oluşturulduğunu ifade etti.
Bakan Avcı, bahse konu güzergahın Türkiye'den başlayıp sırasıyla Azerbaycan, Kazakistan ve Kırgızistan destinasyonlarını takip edeceğini kaydetti.
Amacının bütün dünyadaki kültür turizmine meraklı turistlere bölgeyi tanıtmak olan tur paketinin dört ülkeyi kapsayacağı gibi ikişer ülkeyi kapsayacak şekilde de pazarlanabileceğini aktaran Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Dört üye ülkenin tur operatörlerinin ortak çalışacağı Modern İpek Yolu Tur Paketi için tur operatörlerinden oluşan bir konsorsiyum kurulmuştur. Üye ülke turizm kuruluşları ve ulusal hava yolu firmalarının tam desteğini alan tur paketinin ilk iki tanıtım turu turizm yazarları ve turizm acente temsilcileri için önümüzdeki dönemde gerçekleştirilecektir. Şu ana kadar üye ülke acente temsilcilerinin katılımı ile üç adet inceleme gezisi yapılmış ve destinasyonu nihai bir turizm ürününe dönüştürmek amacıyla somut çalışmalar gerçekleştirilmiştir."
Kültür ve Turizm Bakanlığının yurt dışı teşkilatı içinde yer alan Bakü, Astana, Taşkent, Aşkabat ve Bişkek kültür ve tanıtma müşavirlikleri aracılığıyla Türkiye'nin kültürel ve turistik özelliklerini tanıtmak üzere fuar, reklam ve ağırlama faaliyetleriyle çeşitli sosyal etkinlikler gerçekleştirildiğini ifade eden Avcı, söz konusu tanıtım faaliyetlerine ve etkinliklerine "Modern İpek Yolu Ortak Tur Paketi Projesi"nin de dahil edildiğini kaydetti.
Bakan Avcı, rojenin uluslararası düzeyde tanıtımına destek olduğunu belirterek, "Tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan Türk Cumhuriyetlerinde, müşavirliklerimizce 2017 yılında beş turizm fuarına katılım sağlanacaktır." dedi.
Gastronomi Turizmi
Dünyada seyahat harcamalarının yüzde 30'unu yeme içme harcamalarının oluşturduğuna işaret eden Avcı, turistlerin yüzde 88'inin gidecekleri yerin yeme içme kültürünü araştırdığını belirtti. Bu bağlamda, gastronomi turizminin, İpek Yolu ile ilgili turizm planlaması yaparken dikkate alınması gereken bir unsur olduğunu kaydeden Avcı, İpek Yolu bölgesinin, gastronomi turizmi için yeterli çekicilik unsurlarına sahip olduğunu dile getirdi.
Bakan Avcı, "Kültürel açıdan bu denli zengin olan İpek Yolu bölgesinin doğru pazarlama ve tanıtım stratejileri ile markalaşabileceği düşüncesindeyim. Diğer turizm çeşitlerinden farklı olarak, yıl boyu gerçekleşen bir turizm faaliyeti olan gastronomi turizmi, İpek Yolu bölgesinde turizmin yıla yayılmasına da büyük katkıda bulunacaktır." dedi.
Eşsiz coğrafi konumuna paralel olarak Anadolu'nun tarih boyunca doğu ile batı, kuzey ile güney arasında bir medeniyetler köprüsü rolü oynadığına dikkati çeken Bakan Avcı, bunun en güzel şekilde mutfak kültüründe kendini gösterdiğini aktardı.
Bakan Avcı, "Akdeniz, Orta Asya, Orta Doğu, Balkanlar ve Kafkas mutfaklarının mirası ve sentezi olan Anadolu mutfağı en mükemmel şekilde Gaziantep Mutfağında kendini gösterir." dedi.
Anadolu'nun Tarihi İpek Yolu güzergahının en önemli destinasyonlarından biri olan ve Zeugma'ya ev sahipliği yapan Gaziantep'e değinen Avcı, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Marka değerini oluştururken mutfak kültürünü ön plana çıkaran bu İpek Yolu kentimiz son yılların hem iç hem dış turizm açısından en çekici destinasyonlarından biri haline gelmiştir. İstikrarlı, sürdürülebilir ve planlı bir yaklaşım neticesinde uluslararası platformda da bu özelliğini tescillemiştir. Ülkemizin mutfak kültürü ile ünlü Gaziantep şehri mutfağı ile 2015 yılında UNESCO Yaratıcı Şehirler ağına katılmıştır. Ayrıca Avrupalı Seçkin Destinasyonlar Ağı'nda da ülkemizi yine mutfak kültürü ile temsil etmektedir. Bu bağlamda, İpek Yolu programına üye ülkelerle tecrübelerimizi paylaşmaktan memnuniyet duyacağımızı da belirtmek isterim."
Avcı, konferans kapsamında BMDTÖ Genel Sekreteri Taleb Rifai ve Azerbaycan Kültür ve Turizm Bakanı Ebülfes Karayev ile görüştü.
İTB Fuarı'nın Türkiye standında da ikili görüşmeler yapan Avcı, Alman Seyahat Birliği Başkanı Robert Fiebig ve tur operatörleriyle Almanya ve Türkiye arasındaki turizm potansiyelini ele aldı.
(09.03.2017)