Kültür ve Turizm Bakanlığı turizm sektörü ile kültür endüstrisinde, 2013 yılında tohumlarını ektiği ve 2014 yılında geliştirdiği yenilikçi politikaların olumlu geri dönüşlerini almaya devam ediyor.
2014 rakamları, Bakan Ömer Çelik döneminde uygulamaya konulan politikalar doğrultusunda yaşama geçirilen projeler ve yapılan atılımların isabetli olduğunu bir kez daha ortaya koydu. Müze ve ören yerlerinden elde edilen gelir 2014’te yüzde 39 arttı, Müzekart + satışları bir önceki yıla göre %100’ün üzerinde arttı.
Konuyu değerlendiren Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, elde edilen sonuçlarla 2014 hedeflerimizin üzerine çıktık dedi.
Değerlendirme Raporları Sevindirici, Veriler İleriye Dönük İyi Sonuçlara İşaret Ediyor
“Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı birimlerin 01 Ocak 2014 – 31 Aralık 2014 dönemi değerlendirme raporları sevindirici, veriler ileriye dönük olarak da iyi sonuçlara işaret ediyor.
Müze ve ören yerleri ile ticari faaliyetlerden elde edilen gelir bu yıl yüzde 39’luk bir artış ile 435 milyon TL’yi buldu. Bizim hedefimiz 400 milyon TL idi, elde edilen sonuç ile hedefin de üzerine çıktık.
Müze ve ören yerlerinin gelir rakamlarına 2002 yılından itibaren bakacak olursak; 2002 yılında 26 milyon TL olan gelir, on yıl içerisinde 272 milyon TL (2012)’ye ulaşmış. Son iki yılı değerlendirecek olursak: 2013’te 313 milyon TL, izlenen yenilikçi ve akılcı uygulamalarla geride bıraktığımız yıl (2014) yüzde 39’luk bir artışla 435 milyon TL’ye ulaştı.
2013’te yerli-yabancı turistlerin ilgisini en çok çeken mekanlar 2014’te de ilk sıralarda. En fazla ziyaretçi alan yerlerde ilk üç yine tartışmasız; Ayasofya, Topkapı ve Mevlana müzeleri. Sırası ve ziyaretçi sayısıyla verecek olursak:
1. İstanbul Ayasofya Müzesi (3 milyon 574 bin kişi)
2. Topkapı Sarayı Müzesi (3 milyon 553 bin kişi)
3. Konya Mevlana Müzesi (2 milyon 49 bin kişi)
4. Denizli Pamukkale Hierapolis Ören Yeri (1 milyon 875 bin kişi)
5. İzmir Efes Ören Yeri (1 milyon 874 bin kişi)
Şunu da hemen belirteyim Topkapı Sarayı Harem Dairesi 1 milyon 68 bin ziyaretçi sayısı ile yedinci sırada. Kısa bir süre önce Sayın Cumhurbaşkanımızın onurlandırdığı törenle Harem Dairesi’nde ziyarete yeni yeni bölümler açıldı. Bu gelişmenin ziyaretçi sayısını bu yıl katlayarak artıracağına inancım tam.”
Museum Pass Uygulamasında Sırada Antalya, Muğla ve İzmir Var
“Müze ve ören yerlerinin değerlendirme raporuna bakıldığında bir diğer sevindirici haber de, Müzekart + satışlarının bir önceki yıla göre %100’ün üzerinde artması.
Müzekart, Müzekart + ile Museum Pass Istanbul, Museum Pass Cappadocia -yabancı ziyaretçiler için- Bakanlık olarak kültürel bilinci artırmak ve müzelerimizi sosyal bir etkinlik alternatifine dönüştürmek amacıyla başlattığımız projelerdir ve 2014’te başarı oranları yüksek.
Öyle ki Müzekart + satışları bir önceki yıla göre %100’ün üzerinde arttı. Museum Pass Istanbul satışlarında bir önceki yıla göre %39 artış gerçekleşti. Museum Pass Cappadocia bir yılını yeni dolduran bir kart. Ama satışa çıkmasının ve tanınmaya başlamasının ardından serinin bu kartı da oldukça yoğun ilgi gördü ve görmeye de devam ediyor. Tahminimiz diğer kartları zaman içinde geçeceği yönde.
Museum Pass Istanbul, Museum Pass Cappadocia. Bu iki kartımız dünyanın tüm önemli kentsel turizm destinasyonlarında kullanılan şehir kartlarının ülkemizdeki ilk örnekleridir.
İlk uygulama İstanbul’du. Göreve geldikten sonra İstanbul’un yakaladığı başarıyı görür görmez hemen bir çalışma başlatılmasını istedim ve Cappadocia’yı piyasaya sürdük. Museum Pass uygulamasını yaygınlaştırmaya devam edeceğiz, sonraki ayaklarda Antalya, Muğla ve İzmir gibi yine önemli destinasyonlarımız var.
Museum Pass’ler için avantaj noktalarımız arasında; yine indirimli turlar, transfer hizmetleri, turistlerin çok ama çok ilgisini çeken bize özgü konularda (hamam, yemek kursu vb.) bazı etkinler ve bazı özel müzelere giriş yer alıyor.
Asıl hedefimiz 2015 yılından itibaren bu kartların, şehir içi ulaşım özelliği ile birlikte daha birçok turizm ürünü ile desteklenerek, çağdaş bir şehir kartına dönüştürülmesi. Böylesi bir uygulama kartı daha cazip hale getirirken müze ziyaretlerinin arttırılmasına da önemli derecede katkı sağlayacaktır. Bu konudaki çalışmalarımız çok yönlü olarak bu yılki hedeflerimiz arasında.”